Ce este in fapt motivarea angajatilor?
Pagina 1 din 1
Ce este in fapt motivarea angajatilor?
Motivarea este procesul de selectie, orientare si mentinere a comportamentului uman.
Motivatia este procesul in care oamenii aleg diferite forme de comportament pentru
atingerea scopurilor personale.
Un manager nu le poate cere angajatilor sai sa fie motivati, dar poate sa creeze in firma un climat care sa motiveze. Desi climatul organizational este dificil de masurat, observarea simptomelor lui (fluctuatia de personal, prezenta la lucru, relatiile de munca) indica aparitia unor probleme care sunt deopotriva semnele unei motivari reduse a personalului.
Managerul trebuie sa se asigure ca fiecare angajat in parte este motivat, pentru ca, in felul acesta, va sti ca angajatul respectiv este si productiv. Cu alte cuvinte, se accepta de la inceput ideea ca angajatii au motivatii/nevoi diferite care trebuie satisfacute. Faptul ca cineva este motivat de bani nu este mai putin onorabil decat acela ca cineva este motivat de posibilitatea de a se califica mai bine: ceea ce conteaza este productivitatea lor. Relatia dintre performanta in munca si motivatia angajatului consta in faptul ca performanta depinde de:
mediul de munca (conditii bune sau slabe de munca);
abilitatile personalului (talent, calificare, experienta);
motivatia lui pentru a realiza un anumit lucru (pentru a avea o anumita performanta).
Motivatia unui angajat de a realiza performante in munca si moralul sau sunt strans legate. Daca moralul este ridicat, exista premise ca persoana sa fie motivata in ceea ce face. Un moral scazut face ca motivarea sa nu poata fi de lunga durata.
Pentru perioade scurte, angajatii pot fi motivati prin diferite stimulente materiale sau morale, dar numai un climat organizational bun (care se traduce printr-un moral deosebit al angajatilor) poate sustine motivarea lor pe termen lung.
Adevarata motivare a personalului vine, de fapt, din automotivarea sa, rezultatul eforturilor managerului de a crea un climat adecvat in organizatie. Aceste eforturi constau in actiunea asupra a trei factori care determina motivarea angajatilor: capacitatea de munca, dorinta de a lucra si recompensele primite.
Capacitatea de munca
Un angajat care stie si poate sa-si indeplineasca sarcinile postului este mai motivat decat altul caruia, desi nu-i lipsesc dorinta si recompensarea, nu are abilitatile necesare pentru a realiza acele sarcini. Preocupati-va in permanenta de asigurarea unei instruiri adecvate a personalului dvs. si asigurati-va ca de la inceput ati selectat persoanele care au aptitudinile necesare (fizice si psihice) pentru ocuparea postului.
Dorinta de lucru
De multe ori, interesele si nevoile personalului nu coincid cu cele ale managerului. De exemplu, in timp ce managerul isi doreste ca angajatii lui sa aiba performanta in munca, unii angajati vin la serviciu in primul rand pentru a se reuni cu grupul de munca, pe care il considera grup de prieteni. Ei pot fi foarte multumiti de serviciul lor, dar foarte neperformanti in acelasi timp. Important este ca managerul sa gaseasca acele cai de motivare a personalului prin care sa le induca dorinta de a munci eficient pentru organizatie.
Recompensarea
Angajatii vor lucra mai mult si mai bine daca sunt (se simt) rasplatiti pentru ceea ce fac. Daca recompensarea este adecvata, personalul va continua sa aiba rezultate bune sau chiar foarte bune.
Merita sa faceti eforturi pentru a avea in subordine angajati motivati. Ei asigura:
calitate sporita a produselor si serviciilor oferite;
efort mai mare de a va face pe plac;
atitudine pozitiva fata de organizatie;
respectarea mai atenta a termenelor-limita;
fluctuatie redusa de personal;- rate mici ale absenteismului;
creativitate si asumarea responsabilitatilor.
Motivatia este procesul in care oamenii aleg diferite forme de comportament pentru
atingerea scopurilor personale.
Un manager nu le poate cere angajatilor sai sa fie motivati, dar poate sa creeze in firma un climat care sa motiveze. Desi climatul organizational este dificil de masurat, observarea simptomelor lui (fluctuatia de personal, prezenta la lucru, relatiile de munca) indica aparitia unor probleme care sunt deopotriva semnele unei motivari reduse a personalului.
Managerul trebuie sa se asigure ca fiecare angajat in parte este motivat, pentru ca, in felul acesta, va sti ca angajatul respectiv este si productiv. Cu alte cuvinte, se accepta de la inceput ideea ca angajatii au motivatii/nevoi diferite care trebuie satisfacute. Faptul ca cineva este motivat de bani nu este mai putin onorabil decat acela ca cineva este motivat de posibilitatea de a se califica mai bine: ceea ce conteaza este productivitatea lor. Relatia dintre performanta in munca si motivatia angajatului consta in faptul ca performanta depinde de:
mediul de munca (conditii bune sau slabe de munca);
abilitatile personalului (talent, calificare, experienta);
motivatia lui pentru a realiza un anumit lucru (pentru a avea o anumita performanta).
Motivatia unui angajat de a realiza performante in munca si moralul sau sunt strans legate. Daca moralul este ridicat, exista premise ca persoana sa fie motivata in ceea ce face. Un moral scazut face ca motivarea sa nu poata fi de lunga durata.
Pentru perioade scurte, angajatii pot fi motivati prin diferite stimulente materiale sau morale, dar numai un climat organizational bun (care se traduce printr-un moral deosebit al angajatilor) poate sustine motivarea lor pe termen lung.
Adevarata motivare a personalului vine, de fapt, din automotivarea sa, rezultatul eforturilor managerului de a crea un climat adecvat in organizatie. Aceste eforturi constau in actiunea asupra a trei factori care determina motivarea angajatilor: capacitatea de munca, dorinta de a lucra si recompensele primite.
Capacitatea de munca
Un angajat care stie si poate sa-si indeplineasca sarcinile postului este mai motivat decat altul caruia, desi nu-i lipsesc dorinta si recompensarea, nu are abilitatile necesare pentru a realiza acele sarcini. Preocupati-va in permanenta de asigurarea unei instruiri adecvate a personalului dvs. si asigurati-va ca de la inceput ati selectat persoanele care au aptitudinile necesare (fizice si psihice) pentru ocuparea postului.
Dorinta de lucru
De multe ori, interesele si nevoile personalului nu coincid cu cele ale managerului. De exemplu, in timp ce managerul isi doreste ca angajatii lui sa aiba performanta in munca, unii angajati vin la serviciu in primul rand pentru a se reuni cu grupul de munca, pe care il considera grup de prieteni. Ei pot fi foarte multumiti de serviciul lor, dar foarte neperformanti in acelasi timp. Important este ca managerul sa gaseasca acele cai de motivare a personalului prin care sa le induca dorinta de a munci eficient pentru organizatie.
Recompensarea
Angajatii vor lucra mai mult si mai bine daca sunt (se simt) rasplatiti pentru ceea ce fac. Daca recompensarea este adecvata, personalul va continua sa aiba rezultate bune sau chiar foarte bune.
Merita sa faceti eforturi pentru a avea in subordine angajati motivati. Ei asigura:
calitate sporita a produselor si serviciilor oferite;
efort mai mare de a va face pe plac;
atitudine pozitiva fata de organizatie;
respectarea mai atenta a termenelor-limita;
fluctuatie redusa de personal;- rate mici ale absenteismului;
creativitate si asumarea responsabilitatilor.
adriana lucut- Mesaje : 25
Data de inscriere : 03/12/2010
Subiecte similare
» Factori care cresc motivarea angajatilor
» Factori care mentin motivarea angajatilor
» 9 modalitati de a mentine implicarea angajatilor
» 6 recomandari pentru promovarea invatarii continue si sporirea competentelor angajatilor din compania dvs.
» Care este planul de formare profesională?
» Factori care mentin motivarea angajatilor
» 9 modalitati de a mentine implicarea angajatilor
» 6 recomandari pentru promovarea invatarii continue si sporirea competentelor angajatilor din compania dvs.
» Care este planul de formare profesională?
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum