Cadrul conceptual al formarii
Pagina 1 din 1
Cadrul conceptual al formarii
Formarea profesionala a personalului reprezinta procesul planificat de modificare sistematica a competentelor si comportamentului ca rezultat al invatarii organizationale, al dezvoltarii si al experientei practice in vederea optimizarii raportului dintre caracteristicile si asteptarile angajatului si obiectivele organizatiei.
Forme, programe, principii :
Forme :
Initiala: asigura pregatirea necesara pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de munca.
Continua: asigura dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente.
Programe :
Initiere: dobandirea uneia sau mai multor competente specifice unei calificari conform standardului ocupational sau de pregatire profesionala.
Calificare/recalificare: conduce la dobandirea unui ansamblu de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice uneia sau mai multor ocupatii.
Perfectionarea/specializarea: conduce la dezvoltarea sau completarea cunostintelor, deprinderilor sau competentelor profesionale ale unei persoane care detine deja o calificare.
Principii:
Integrarii: exprima importanta instruirii pentru organizatie, pe de-o parte, iar pe de alta parte, nevoile de dezvoltare profesionala a angajatilor.
Abordarii strategice: exprima necesitatea corelarii strategiei formarii cu strategia globala a organizatiei.
Orientarii spre performante: exprima necesitatea relevantei formarii in raport cu performantele asteptate.
Orientarii spre actiune: exprima caracterul practic si aplicativ al formarii care trebuie sa contribuie la eliminarea unor deficiente in functionarea organizatiei generate de lipsa sau insuficienta unor competente, atitudini, abilitati ale angajatilor.
Continuitatii: formarea nu trebuie limitata la simpla furnizare de cursuri izolate, in momente aleatoare ale carierei.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat de standardul ocupational.
Cai de obtinere a competentelor profesionale:
Formala - presupune parcurgerea unui program organizat de un furnizor autorizat de formare profesionala.
Non-formala/autoinstruire - presupune practicarea unor activitati specifice direct la locul de munca.
Informala - modalitati de formare profesionala neinstitutionalizate, nestructurate si neintentionate-contact nesistematic cu diferite surse ale campului socio-educational, familie, societate sau mediu profesional.
Forme, programe, principii :
Forme :
Initiala: asigura pregatirea necesara pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de munca.
Continua: asigura dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente.
Programe :
Initiere: dobandirea uneia sau mai multor competente specifice unei calificari conform standardului ocupational sau de pregatire profesionala.
Calificare/recalificare: conduce la dobandirea unui ansamblu de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice uneia sau mai multor ocupatii.
Perfectionarea/specializarea: conduce la dezvoltarea sau completarea cunostintelor, deprinderilor sau competentelor profesionale ale unei persoane care detine deja o calificare.
Principii:
Integrarii: exprima importanta instruirii pentru organizatie, pe de-o parte, iar pe de alta parte, nevoile de dezvoltare profesionala a angajatilor.
Abordarii strategice: exprima necesitatea corelarii strategiei formarii cu strategia globala a organizatiei.
Orientarii spre performante: exprima necesitatea relevantei formarii in raport cu performantele asteptate.
Orientarii spre actiune: exprima caracterul practic si aplicativ al formarii care trebuie sa contribuie la eliminarea unor deficiente in functionarea organizatiei generate de lipsa sau insuficienta unor competente, atitudini, abilitati ale angajatilor.
Continuitatii: formarea nu trebuie limitata la simpla furnizare de cursuri izolate, in momente aleatoare ale carierei.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat de standardul ocupational.
Cai de obtinere a competentelor profesionale:
Formala - presupune parcurgerea unui program organizat de un furnizor autorizat de formare profesionala.
Non-formala/autoinstruire - presupune practicarea unor activitati specifice direct la locul de munca.
Informala - modalitati de formare profesionala neinstitutionalizate, nestructurate si neintentionate-contact nesistematic cu diferite surse ale campului socio-educational, familie, societate sau mediu profesional.
camelia cretu- Mesaje : 20
Data de inscriere : 03/12/2010
Subiecte similare
» Metodologia formarii profesionale
» Obligaţiile beneficiarilor formării profesionale
» Care este tipologia formării profesionale?
» Care sunt obiectivele formării profesionale?
» Obligaţiile beneficiarilor formării profesionale
» Care este tipologia formării profesionale?
» Care sunt obiectivele formării profesionale?
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum