Noul angajat – un simplu executant al ordinelor primite
Pagina 1 din 1
Noul angajat – un simplu executant al ordinelor primite
In primele luni de activitate, un nou angajat nu are voie sa se gandeasca la ce ar trebui facut; sarcina lui este doar sa execute ceea ce dvs. ganditi pentru el. Motivul? Procedand astfel, il invatati de fapt cum sa gandeasca. Si, in momentul in care intelege cum trebuie privite problemele, se poate spune ca a facut deja primul pas spre a deveni un bun angajat.
Daca asteptati de la inceput ca el sa rezolve probleme (fie ele si mai usoare) cu care se confrunta firma dvs. e ca si cum i-ati cere sa dea niste raspunsuri inainte de a cunoaste intrebarile. Trebuie sa fiti constient ca, pentru el, organizatia dvs. si modul in care face ea afaceri constituie un teritoriu absolut nou.
Semnificativ pentru ilustrarea acestui aspect este cazul (real) al unui copil din Africa, crescut in mijlocul tribului sau, fara nici un contact cu lumea (cat de cat) civilizata: atunci cand a vazut pentru prima data un automobil, el a luat o piesa oarecare din portbagaj, spunand ca o s-o ingroape in pamant. Si cand a fost intrebat de ce procedeaza asa, a raspuns ca din piesa respectiva... va “creste” un automobil.
Inainte insa de a trage o concluzie cu privire la inteligenta copilului, ganditi-va la mediul din care provenea el: copilul nu mai vazuse niciodata obiecte din metal si toata experienta acumulata in mijlocul tribului ii spunea ca singurul mod in care puteai obtine ceva era sa plantezi o samanta din acel ceva si sa astepti apoi sa creasca.
Iata de ce nu trebuie sa presupuneti niciodata ca noii dvs. angajati stiu sa rezolve probleme specifice noului lor loc de munca, probleme cu care ei nu s-au mai confruntat. Ei trebuie ajutati sa devina ceea ce vreti dvs. sa devina si asta cere un oarecare timp.
Un celebru consultant american, Zig Ziglar, facea observatia ca despre orice nou-nascut se spune intotdeauna un singur lucru – ca e baiat sau fata – si ca el n-a auzit niciodata spunandu-se ca doamna cutare a nascut un doctor sau un inginer sau un agent comercial. La fel stau lucrurile si cu angajatii unei firme: angajatii competenti se formeaza, nu se nasc.
Daca asteptati de la inceput ca el sa rezolve probleme (fie ele si mai usoare) cu care se confrunta firma dvs. e ca si cum i-ati cere sa dea niste raspunsuri inainte de a cunoaste intrebarile. Trebuie sa fiti constient ca, pentru el, organizatia dvs. si modul in care face ea afaceri constituie un teritoriu absolut nou.
Semnificativ pentru ilustrarea acestui aspect este cazul (real) al unui copil din Africa, crescut in mijlocul tribului sau, fara nici un contact cu lumea (cat de cat) civilizata: atunci cand a vazut pentru prima data un automobil, el a luat o piesa oarecare din portbagaj, spunand ca o s-o ingroape in pamant. Si cand a fost intrebat de ce procedeaza asa, a raspuns ca din piesa respectiva... va “creste” un automobil.
Inainte insa de a trage o concluzie cu privire la inteligenta copilului, ganditi-va la mediul din care provenea el: copilul nu mai vazuse niciodata obiecte din metal si toata experienta acumulata in mijlocul tribului ii spunea ca singurul mod in care puteai obtine ceva era sa plantezi o samanta din acel ceva si sa astepti apoi sa creasca.
Iata de ce nu trebuie sa presupuneti niciodata ca noii dvs. angajati stiu sa rezolve probleme specifice noului lor loc de munca, probleme cu care ei nu s-au mai confruntat. Ei trebuie ajutati sa devina ceea ce vreti dvs. sa devina si asta cere un oarecare timp.
Un celebru consultant american, Zig Ziglar, facea observatia ca despre orice nou-nascut se spune intotdeauna un singur lucru – ca e baiat sau fata – si ca el n-a auzit niciodata spunandu-se ca doamna cutare a nascut un doctor sau un inginer sau un agent comercial. La fel stau lucrurile si cu angajatii unei firme: angajatii competenti se formeaza, nu se nasc.
adriana lucut- Mesaje : 25
Data de inscriere : 03/12/2010
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum